Photographers who have ever attempted to work their way into a closed society in the search for exclusive images will sympathize with Zbigniew Kosc.
The British Journal of Photography





Zijn werk heeft een poëtische inslag. Hij neemt de tijd om zorgvuldig de sfeer van de omgeving op zich te laten inwerken. Hij verbeeldt de grandeur van de monumentale architectuur in, wat hij vermoedt, het laatste stadium van hun bestaan. Kosc schetst een panorama van een absurde, nieuwe wereld op de resten van een eeuwenoud verleden.
FOTO

Sein Interesse für alte Kulturen ist zugleich das Interesse für die eigene Herkunft und die Linien, die aus der Vergangenheit in die ungewisse Zukunft führen.
Frankfurter Rundschau




Zbigniew Kosc, die seine Arbeit als eine form Archäologie sieht, will Gesichter alter Kulturen bewahren.
Frankfurter Neue Presse



Most of all, I liked his photographs. He preferred to photograph interiors, without people, only a few simple objects - a flower in a glass, flaking paint on a door frame, or a frayed rug. These objects were, as minor details sometimes happen to be, metaphors of things eternal, they stood for loneliness and the transitory nature of life.
Hanna Krall

Zbigniew Kosc, born 1951 in Gdansk (Poland), Ph.D. in social psychology. He absolved secondary studies in photography and graduated from the Gerrit Rietveld Academy. Since 1977 he lives and works in Amsterdam.